7. lokakuuta 2016

Viikkotreenit alkoi!

Meidän pikkuseurassa on vakkariharrastajille tänä syksynä viikkotreenit tarjolla, ja mä tietysti ilmoitin molemmat koirat mukaan. Ne ei ole varsinaisesti ohjatut treenit, mutta rataa kuitenkin on tarjolla ja joku joka voi toimia apupalkkaajana ja vähän silmäparina :) Ja mä oon niiiin fiiliksissä! :) En ole pahemmin aiemmin treenannut säännöllisesti ryhmässä, mutta nyt tämä treenisysteemi (sopivan haastava rata, jonka on suunnitellut joku jolla on jotain ideaa siihen treeniin) tuntuu tosi mukavalta vaihtelulta. Ransun kans oltiin muutama viikko aikoinaan edellisen seuran ryhmässä kesäkauden lopussa, kun tultiin kesken kauden seuraan mukaan. Sit muistaakseni Liinu oli jonkin aikaa jossain treeniryhmässä, mutta mä taisin jättäytyä siitä pois... Silloin olisin kaivannut sen kans tukea ja apua, jota en ryhmästä saanut. Nyt tilanne on vähän toinen.

Treenit on maanantai-iltaisin ja koska mä oon iltakukkuja niin mulle sopii hyvin treenata 19.30-21. Liinun kans se on sellaista hyvää ja sopivan haastavaa ratatreeniä, jossa joutui jo heti ekalla kerralla tekemisiin Liinun haastavan ohjaamisen kanssa. Liinuhan on sillä tavalla helppo ohjata, että se tekee justiinsa sen mitä sille näyttää. Se vaan että se lukee niin pieniä eleitä, ettei niitä itse edes huomaa eikä välttämättä pysty vauhdissa hallitsemaan itseään heti tarpeeksi hyvin. Tarkkana pitää siis olla, se ei anna kyllä yhtään anteeksi, ei sitten yhtään. Onhan sillä ne hetkensä, ettei se kuuntele koska mielestään tietää paremmin, varsinkin jos tehdään sama kohta useamman kerran. Mutta muuten ei vauhtia ja itsenäisyyttä puutu, ohjaajalta vaan vaaditaan huimaa tarkkuutta. Kepeille hakeminen oli haastavaa, niitä se ei osaa hakea suullisella käskyllä jos pitäis edetä mun edelle.

Prikan kans tehtiin sitten periaatteessa samaa rataa, mutta muutaman esteen pätkissä ja sillai helpotettuna, ettei tehty takaakiertoja ja muuta vänkäämistä. Välillä sen piti vähän säästellä vauhdin kanssa, mutta välillä meni melko ok. Palkkaaja oli mielenkiintoisempi kuin palkka :D Nyt oli kyllä vähän huonot treeninamitkin, joten panostetaan siihen ens viikolla enempi. Kepit tehtiin kerran hyvin, niiden kans ollaan menty taas vaihteeksi takapakkia.

Oon käyny pari kertaa kentällä tekemässä, ja välillä menee hyvin ja virheittä, välillä taas hakee ekaan väliin tai ehkä pujottelee vielä toisenkin, mutta sitten pysähtyy ja on ihan lamaantunut. Ei ollut ohjureiden takaisin laitosta apua. En ole sitä ikinä moittinut kehnosta suorituksesta, vaan ottanut aina vaan mahdollisimman eleettömästi tai iloisesti uudelleen. Prikka vaan on sellainen että se lukee mun mielentilaa tosi tarkasti ja ottaa siitä itseensä todella herkästi. Eikä itse asiassa kaikissa asioissa, kontakteilla sille kestää huomauttaa karkaamisesta tmv. mutta ei puhettakaan että kepeillä vois mennä ihmettelemään että mites sä nyt noin... Sillä ei ole kepeillä oikein itsevarmuutta. Laitoin sitten vaan 6 keppiä ja niillä tehtiin muutama toisto, niin silloin meni hyvin. Prikka raukka jotenkin masentuu 12 kepistä :( Noh, jospa se siitä.

Innolla ens maanantaita odotellen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti